joi, 28 februarie 2013

Formularul

                     Vara trecută am avut nevoie de un formular european pentru prestaţii sociale . Studiez problema , mă informez asupra drepturilor mele , aflu care este instituţia care completează acest formular în România . AJPIS . Adică Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială . Din Cluj , în cazul meu . Bine informat şi optimist , fac primul pas .
                     Încerc să iau legătura telefonic cu instituţia . Să văd ce şi cum . Ghinion . La numerele de telefon afişate pe pagina de internet  nu răspunde nimeni . Niciodată . Am sunat de zeci de ori doua zile consecutiv .
                     Pasul următor : trimit un e-mail în care descriu cu lux de amănunte problema mea . Surpriză placută : primesc răspuns în aceeaşi zi . Doamna Carmen Vălean îmi explică cum stau lucrurile  . Nu am dreptul să cer completarea unui formular european . Zice doamna . Doar o instituţie are acest drept . Ghinion . Care va să zică .....Stai puţin !
                     Îi trimit doamnei răspuns : nu are dreptate . Îi trimit şi sursele mele de informare . În paralel dau zeci de telefoane pe zi . Nu răspunde nimeni . Pomenesc aceasta problemă (a telefoanelor) în corespondenţa noastră . Nici un rezultat . Doamna Batman , Batman .
                    După o săptămână merg la sediul AJPIS Cluj . O găsesc pe doamnă la birou . Îmi spune în continuare că numai o altă instituţie poate cere completarea unui formular de tip E 411 . Cu greu , după lupte seculare , doamna îmi spune printre dinţi ce documente îmi trebuiesc pentru ca AJPIS Cluj să îmi completeze formularul în partea care o priveşte . De necrezut . Când a văzut că ştiu despre ce vorbesc , şi-a învins lenea şi a acceptat cu greu că este obligată prin fişa postului să completeze acest formular . La întrebarea ,,Ce-i cu telefoanele alea , de ce nu răspunde nimeni niciodată la ele ? '' , îmi spune că nu are cine să o facă , că şi aşa nu au timp ....etc . Din acest moment , lucrurile au mers surprinzător de bine . Şi repede . Am obţinut formularul completat . Este drept că altă doamna s-a ocupat de problema mea . Sunt foarte nervoase unele dintre ,,slujbaşele'' din România că mai aflam şi noi una , alta şi le dăm lor de lucru . Cam ruşinos (ca să mă exprim delicat) s-a purtat doamna Carmen Vălean .
                   O experienţa neplăcută cu funcţionarii unei instituţii publice . Ca mine sunt nenumarate persoane care se lovesc zilnic de indolenţa şi indiferenţa celor plătiţi să ne rezolve cererile . Şi care s-au obişnuit că noi nu ne cunoaştem drepturile . Că suntem doar nişte fraieri dispuşi să luam de bun tot ce ne aburesc ei . Ca na , doar ei lucrează acolo , nu ?

4 comentarii:

  1. salut luna asta vin in tara pt comnplectarea aceluias formular e 411 si tot in cj merg si eu !!! oare ce acte imi mai trebuie pe langa formular? mersi , o seara faina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să ajungi aici:
      Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Cluj
      str.George Cosbuc, nr.2, loc.Cluj - Napoca, et.1, camera 18B
      Program cu publicul:
      luni, miercuri, joi: 08,30 - 16,30
      marti: 08,30 - 18; vineri: 08,30 - 14.
      Ai nevoie de formularul E411 pe care îl poți descărca de pe net sau îl primești la birou, formular pe care trebuie să îl completezi în părțile care te privesc (date personale ale membrilor familiei, există instrucțiuni atașate fiecărui formular), cred că în partea A trebuiesc scrise toate aceste date. Îți mai trebuiesc doar copii ale tuturor actelor de stare civilă ale familiei și, dacă este cazul, o adeverință de la angajatorul membrului de familie care lucrează în România. Odată depuse actele, în 7 zile primești formularul completat! Acesta este doar un prim pas, obligatoriu, în lupta lungă cu birocrația europeană, dar să nu te lași, ai dreptul la o sumă de bani complementară pentru îngrijiea copilului în toată Uniunea Europeană! Succes!

      Ștergere
    2. mersi fain , sotul lucreaza in germania si nemtii iau dat formularul sa il trimita in romania pt complectare , eu si cei doi copii suntem in romania , sper sa rezolvam ceva cand venim in romania ( acum suntem in germania in vacanta ) spaga cat se da ? :)

      Ștergere
    3. Ei bine, multe bube sunt în capul unor functionari, dar de data asta chiar nu trebuie dată nici cea mai mica atenție! Sau cel puțin eu nu am avut parte de asemenea aventuri.

      Ștergere