marți, 19 februarie 2013

Frunza

                              Elenei Udrea a ajuns să fie uitată în zilele noastre . Despre ce frunză vorbesc ? Cum ? Ai și uitat ? Este reprezentarea grafică a brandului de țară . Pentru care s-au cheltuit sume enorme din bani publici . Dacă îi intrebi azi pe britanici sau franțuji despre frunză o să ridice din umeri . Spune-le ca ești din România și folosește în aceeași frază cuvântul buclucaș : cal . Cu toții vor ști despre ce este vorba . Nu , nu despre căluțul cabrat de pe botul mașinilor trufandalelor din Dorobanții Bucureștilor . Despre calul căruia cineva , fară să-i ceară permisiunea , i-a pus coarne si etichete mincinoase . Calul nu avea nimic împotrivă . Nici măcar nu a știut ce i se întâmplă . Dar a mai atârnat o piatră de moară de gâtul nostru , al românilor . Cum că am umbla cu cioara vopsită . Dar nu noi am inventat roata .
                               Pentru liniștea mea am căutat sinonimele cuvântului cioară . Nu am găsit printre ele cuvântul român . Poate în alte limbi lucrurile stau altfel . Cine știe engleză sau franceză mă poate ajuta .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu