marți, 12 martie 2013

Poziţia

                      Copilului este filmul pe care l-am văzut vineri , 8 martie . Printrun concurs de împrejurări ( http://groparu.ro/am-de-dat-o-invitatie-dubla-la-pozitia-copilului/ ) am primit o invitaţie pentru două persoane la premiera în Cluj Napoca a filmului românesc care a cîştigat a 63-a ediţie a competiţiei Ursul de Aur , Berlin , 2013 .
                      Evenimentul a fost cu totul deosebit , fiind prezenţi în sală regizorul Călin Peter Netzer , precum şi actorii din rolurile principale :  Luminiţa Gheorghiu , Bogdan Dumitrache şi Ilinca Goia . După proiecţia filmului , aceştia au avut amabilitatea de a ne adresa câteva cuvinte şi de a răspunde la întrebări .
                      Filmul ? Este extraordinar ! Mi-a lăsat o puternică impresie că şi eu aparţin lumii în care se desfăşoară acţiunea , pe cele două planuri : relaţia dintre o mamă şi fiul ei şi corupţia care parcă a coborât de pe ecran între spectatori . Cu toţii cei prezenţi în sală am văzut societatea în care dacă ai bani , poţi schimba orice eveniment , chiar dacă este vorba despre vieţi omeneşti . Vă sună cunoscut ? Familia autorului accidentului face tot posibilul pentru a schimba împrejurările producerii acestuia . În egală măsură , toţi cei implicaţi consideră că au o bună oportunitate de a-şi rezolva unele probleme sau de a primi sume de bani . Excepţie face familia victimei care nu îşi mai poate aduce copilul dintre morţi . În celălalt plan , dragostea maternă te poate sufoca în unele situaţii . Un film care te ţine în transă şi care la final te lasă să alegi ce doreşti tu să se întâmple dincolo de sfârşitul său . Ultimele zece minute ale filmului sunt de intensitate maximă iar eu aproape am uitat ... să respir.
                      Aceste rânduri nu se doresc a fi o cronică a filmului . Pot să adaug că fiica mea a fost de asemenea încântată de film şi mulţumită de micul meu dar de 8 martie . Vă recomand tuturor să mergeţi la cinema să vedeţi acest film . Nu veţi regreta !
                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu