marți, 16 aprilie 2013

Fumatul

                     Poate să ucidă ! Dar asta ştim toţi , doar este scris pe toate pachetele de ţigări ! Nu ăsta este subiectul despre care vreau să scriu azi , ci despre faptul că anii trec pe lângă noi , rezultă că ... îmbătrânim , nu ? Ne bucurăm de fiecare progres făcut de copiii noştri , de fiecare zi de naştere a lor , de faptul că au crescut mari şi sunt sănătoşi , .... . Când mă uit în oglindă văd că părul de pe cap mă părăseşte încet , încet (:)) , iar cel care mai rămâne este tot mai alb . Ei , dar nu-i bai : ,, nu contează cât de lung ţi-i părul , ci contează cât şi cum gândeşti ! " (sic !) .
                     Rând pe rând , copiii trec prin diferitele perioade ale teribilismului adolescentin . Am să mă opresc asupra uneia : cea în care am constatat că fiică-mea  fumează !
                     În urmă cu câţiva ani , în vacanţa de vară , fata mea a mers cu o prietenă şi cu familia acesteia (părinţi plus bunici) la Beliş , acolo unde aceştia îşi construiau o casă de vacanţă . La sfârşit de săptămână merg şi eu în vizită . La plecare din Cluj iau două pizza cu gândul să le fac o surpriză plăcută fetelor . Am înfofolit bine surpriza şi , la drum ! Când am ajuns la destinaţie , am sunat-o pe fiică-mea să iasă la poartă că am o surpriză pentru ea . Ei bine , surpriza a fost de ambele părţi : pentru ea pizza caldă tooocmai din Cluj şi pentru mine că ea toooocmai ce terminase de pipat o mândră de ţigară ! Aşa duhnea că m-am prins despre ce este vorba încă de la intrarea în frumoasa localitate montană ! :))
                      - Ai fumat ! am zis eu .
                      - ............... . a zis ea .
                      :)
                      Gazdele (vreau să zic familia prietenei fiicei mele) erau ocupate cu construcţia iar fetele erau libere şi în vacanţă . Sigur că nu erau adulţii vinovaţi că fetele fumează (toate au un început , nu? ) , drept pentru care nici nu am deschis acest subiect cu părinţii , respectiv bunicii . M-am temut că remarca mea ar fi putut fi interpretată ca un reproş la adresa lor , ceea ce nu era cazul .
                      Nici unul dintre noi nu poate şi nici nu este firesc să trăiască şi în locul copiilor . Sigur că le dăm sfaturi , cele mai multe din experienţele proprii  , dar fiecare trăieşte pentru el .
                      Eu nu mai fumez de opt ani . Voi cum staţi la capitolul ăsta ?
                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu