miercuri, 17 iulie 2013

Revelaţie

                     Este cuvântul potrivit pentru ceea ce am simţit luni în Bucureşti . Ştiu , unii o să zică despre mine că sunt doar un provincial , dar pot să vă spun că impactul asupra mea a fost cu totul neaşteptat . Îmi cer scuze în faţa participanţilor la trafic din Cluj , deoarece i-am jignit catalogându-i uneori că se comportă ca nişte .... bucureşteni . Adevărul este că în oraşul meu se circulă atât de fain şi conform regulilor de circulaţie (regret repetiţia) şi de bun simţ , dar nu poţi să constaţi acest lucru decât în momentul în care ajungi în capitală .
                     Mojicia pare să fie trăsătura predominantă a şoferilor care nu te claxonează (ştiţi că o definiţie neoficială a nanosecundei este perioada scursă dintre momentul apariţiei culorii verde la semafor şi primul claxon) , îţi zâmbesc amabil , nu blochează intersecţiile , nu circulă pe trotuare sau scuaruri , nu te consideră nepregătit pentru marea provocare de a conduce un autovehicul prin oraşul lor , nu te aleargă pe trecerea de pietoni ,  ..... .
                     În mijloacele de transport în comun lucrurile stau mai bine . Conducătorul autobuzului nu cuplează ,,super-dispozitivele de taxare a biletelor electronice de călătorie" , cardurile cu călătorii ale celorlalţi funcţionează , al tău nu (te-a simţit din prima că nu eşti din zonă) , numărul persoanelor este relativ mic dar nu pot să nu constat (amuzat) că majoritatea covârşitoare a acestora au vârsta de pensie , de unde trag concluzia salvatoare : toţi ceilalţi (a se citi cei mai tineri) sunt în maşinile care nu mai încap , la propriu , pe străzile oricum foarte largi ale Bucureştiului . Şi , lucru demn de menţionat , instalaţiile de aer condiţionat erau în funcţiune , nu ca la noi unde , adeseori nici nu există .
                   Odată intrat într-un magazin , dacă spui bună ziua vânzătorului , deja l-ai dat pe spate şi te priveşte uimit ! De ce oare ? :))
                  No bine , no ! Ar mai fi de spus mai multe , dar nimeni nu este perfect ! Adaug totuşi că nu m-aş muta în Bucureşti pentru nimic în lume ! Am zis !

3 comentarii:

  1. Fain articol. Culmea e că şi eu am zis de câteva ori despre Cluj că e "Bucureştiu' Ardealului".
    Se merge mai dificil în Cluj-Napoca, da' e şi din cauza dimeniunii oraşului, a dezvoltării şi a lucrărilor ce nu se mai termină. Ca neclujan şi nebucureştean, pot spune că prefer oraşul transilvănean pentru numărul mai mic de giboni la volan. Îs peste tot, da' la Bucureşti e densitate mai mare.
    Fain articolul şi realist. Ceea ce pot adăuga e că, deşi situaţia e departe de-a fi bună, Bucureştiu' a evoluat mult. Să fi văzut acum câţiva ani cum era. Poate şi criza care a mai diminuat bugetele şi i-a mai făcut pe melteni să lase gipu' acasă, micile îmbunătăţiri aduse de Oprescu, achiziţiile noi de la RATB şi metrou, ba chiar moda bicicletelor, au făcut aerul mai respirabil.
    Îmi place să mă duc la Bucureşti, da' să nu stau mult că înnebunesc! Eu sunt imun la claxoanele generate de faptul că plăcuţa de înamatriculare nu e de "B" sau "IF" şi nici nu mă enervez dacă greşesc o stradă şi mai pierd 20 de minute până mă prind unde mă aflu, asta e...graba strică treaba, deci să nu ne grăbim.

    Acu' vreo 5 ani am mers la expoziţia auto de la Romexpo cu ratele meu. După ce am ieşit, fuga la un chioşc după un suc, era fff cald. Ne dă madama sticla de cico, ne ceartă că de ce nu avem bani ficşi, iar frati-miu îi zice "mulţumesc". A rămas mască, uimită, ca şi când ar fi fost lovită de fulger. După câteva secunde bune în care probabil şi-a amintit unde-a mai auzit cuvântul ăsta năzdrăvan, a deschis gemuleţul şi a strigat după noi, care ne îndepărtasem: "cu plăcere!!!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O parte a adevărului este că infrastructura rutieră nu poate fi modificată la Cluj . Un oraş mic aş putea spune dacă mă refer la suprafaţă , mărişor dacă mă refer la numărul de locuitori .
      Dacă senzaţiile mele nu sunt singulare referitor la aventurile prin Bucureşti , pot să trag concluzia că nu sunt eu ,,dus" de tot ! :)

      Ștergere
    2. Cred că mai toţi avem această senzaţie. Probabil că dacă stai în Bucureşti, devine ceva banal, te obişnuieşti...nasol.
      Mie personal mi se pare că Braşovul a făcut cele mai mari progrese cu privire la trafic în ultimii ani.

      Ștergere