joi, 10 octombrie 2013

Cardul

                         Bancar este prezent în buzunarele multora dintre noi. În funcţie de modul în care îl tratăm , acesta poate fi un prieten bun sau o potenţială sursă de riscuri.Comerţul on line este iarăşi prezent în viaţa noastră. Legătura între cele două este uşor de intuit, aşa-i?
                         Săptămâna trecută am avut o mică aventură cu carduri şi plăţi on line, după cum urmează :
                         Un prieten a dorit să cumpere de pe site-ul Microsoft un program şi, pentru că singura modalitate de plată este on line şi el nu are un card bancar cu cod de securitate (CCV cred ) şi eu eram în preajmă, ghici care a fost următorul pas. Toate bune şi frumoase, plata a fost efectuată cu cardul meu, programul a fost descărcat şi totul părea în regulă. Zic ,,părea" deoarece trei zile mai târziu prietenul meu primeşte un e-mail cum că plata a fost refuzată de către bancă. Precizez că am folosit acest card în nenumărate ocazii la plăţi electronice şi niciodată nu au fost probleme şi bineînţeles că în contul aflat în spatele cardului existau bani.
                          Luni am fost la bancă şi am aflat că că nici o solicitare de plată nu a fost refuzată din contul meu dar, culmea , o sumă de 4 lei era blocată în favoarea Microsoft. Bineînţeles că mirarea a fost maximă : suma plătită pentru program nu a fost solicitată, amicului meu i s-a comunicat că a existat un refuz de plată, iar în cont există reţinută ,,uriaşa" sumă de 4 lei . Căutând pe net dacă a mai păţit cineva chestia asta , am găsit ,,ţ" situaţii asemănătoare , din ţări diferite , în care suma reţinută era de 1 dolar . Aproximativ 4 lei, m-am gândit eu.
                         Prietenul meu a contactat marţi serviciul de consultanţă al Microsoft şi a primit următoarea explicaţie : suma reţinută reprezintă un comision de verificare a bonităţii cardului şi deşi ea nu apare în totalul cheltuielilor prilejuite de cumpărarea unui produs, este stipulată în termenii şi condiţiile acceptate cu ocazia cumpărării unui program . Aha ! Care va să zică, o chestie nu prea transparentă şi uşor necinstită, zic eu. Suma nu este mare, dar nu este în regulă să nu ştii în momentul în care faci plata ce cheltuieli ai în realitate. Şi nu în ultimul rând, cum de la fix o săptămână de la efectuarea tranzacţiei, clientul primeşte înştiinţare de refuz la plată şi în cont nu există nici o astfel de solicitare ? Pot să accept că lucrurile sunt mai complicate dacât par aşa, la prima vedere, dar lipsa de transparenţă mă determină să scriu aceste rânduri, cu speranţa că reuşesc să vă atrag atenţia asupra comerţului electronic. Oameni buni, vorbim de Microsoft !
                        Ce măsuri am luat : prietenul meu a anulat tranzacţia şi a şters datele cardului meu din contul său, eu am fost la bancă şi am solicitat înlocuirea cardului, pentru ca datele mele să fie cu totul şi cu totul altele . Săptămâna viitoare o să am un card nou şi o experienţă în plus la ce anume să faci şi ce nu cu cardul tău. Printre altele, să nu dai cardul nimănui, în nici o situaţie ! Nu de alta, dar chiar şi fără intenţie, lucrurile pot scăpa de sub control.

                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu