sâmbătă, 29 martie 2014

Surpriza

                    Te pălește când te aștepți mai puțin, că de aia este surpriză, să te ia prin surprindere,nu? La mine în familie joia este ziua internațională a cartofilor prăjiți și mă îndreptam spre casă, gândit la ce și cum să fac pentru a-mi ieși această extrem de complicată rețetă. Când am ajuns la destinație, am rămas uimit de faptul că fiică-mea era acasă, în pat, acoperită până sub bărbie! Am aflat repede cum stă treaba: febră, durere de cap, dureri în gât, nas înfundat.... asta da surpriză! Am dat repede fuga la farmacia din imediata vecinătate și am cumpărat medicamentele pe care mi le-a recomandat doamna farmacistă și acum ajung la subiectul de azi: oare nu ar fi mai bine să ne putem alege și farmacist de familie, așa cum am procedat cu medicul de familie? Acesta ar fi familiarizat cu tratamentele mai vechi sau mai noi, cu felul în care reacționează fiecare dintre noi la un medicament sau altul, .....
                     În general, prea mulți dintre noi se pricep la medicamente și la tratamentele care trebuiesc urmate, indiferent dacă te doare o măsea sau ai febră 39 cu 5, ceea ce, firesc, nu este un lucru prea bun. Sau cel puțin nu este prea ....sănătos. Din experiențele personale, cam știm ce pilule să luăm dacă ne doare una sau alta, dar cu toate acestea, cred că uneori această pricepere sau face mai rău(păstrând proporțiile, desigur, în limita accesului la medicamentele nerestricționate), sau are efect de apă sfințită. Soluția cealaltă, de a merge la medicul de familie, este uneori complicată, îți trebuie programare, are program la cu totul alte ore decât ai tu nevoie, este înghesuială de nedescris. No bine, no! Ce a-ți zice dacă, la farmacie, unde este de regulă deschis de dimineață până seara, a-ți putea merge cu încredere că puteți primi indicații de la un profesionist în medicamente? Un ajutor în cunoștință de cauză, nu după ureche și în funcție de pățaniile proprii. Cu siguranță că și farmacistul ar fi cointeresat să-ți ofere servicii de calitate și sfaturi bune, dacă ai avea cu el o relație contractuală, similară cu aceea cu medicul de familie. Voi ce părere aveți despre acest subiect? Ca un efect colateral, am scăpa de gama de reclame ciudate care ne tot aburesc cu farmacia inimii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu