marți, 1 aprilie 2014

Notarul

                    Este, după cum știți și voi, persoana abilitată prin lege care emite diverse acte oficiale, cum ar fi , de exemplu, actul care dovedește dreptul de prorietate. Mama soției mele a trecut în neființă în decembrie anul trecut (Dumnezeu să o odihnească în pace!) și, după cum este și normal, trebuie făcută succesiunea tuturor proprietăților sale. Socrul meu a mers și a contactat o doamnă notar în a cărei zonă de responsabilitate se găsesc bunurile rămase după deces. Nimic nefiresc până aici. Soția mea este plecată din țară și am contactat-o pe doamna notar pentru a primi precizări asupra celor ce trebuiesc făcute pentru a duce la bun sfârșit succesiunea. Iată e-mailul pe care i l-am trimis, pe 21 martie:
Bună ziua stimată doamnă notar,
Numele meu este Gigi Țepuș, locuiesc în Cluj, am numărul de telefon ........ și sunt soțul lui L.... L.... Țepuș, fostă P.... Soția mea este fiica lui P... Aurel din D......... și este în Italia. Vă rog să binevoiți să îmi trimiteți un model de împuternicire pe care soția mea să o facă la un notar din Italia, cu toate cele necesare pentru a putea duce la bun sfârșit succesiunea pe care urmează să o realizeze prin biroul dumneavoastră. De asemenea, vă rog să-mi precizați tot ceea ce ar trebui să știu pentru a simplifica, pe cât posibil, pașii care trebuie urmați și, dacă se impune, să precizați termene limită în care să ne încadrăm.
Vă mulțumesc anticipat pentru timpul și atenția acordată!
Cu respect,
Gigi Țepuș
                   Iată răspunsul doamnei notar:


                  Deși i-am trimis copii după actele de identitate, deși i-am scris numele în e-mail, doamnei i se flutură de noi și ne tratează cu doesebită atenție, deși urmează să încaseze bani frumoși de la noi. Consider o mare jignire modalitatea de a răspunde rugăminții mele: i-a înmânat socrului meu această jumătate de coală format A4, în care mi-a scris numele greșit. Mai mult, un set de 500 de coli costă 13 lei. O jumătate dintro astfel de coală este atenția pe care mi-o acordă, institutional, stimabila doamnă.
                Și asta nu este tot. Fiecare cabinet notarial se supune unei legislații stricte în ceea ce privește evidența și procesarea datelor cu caracter personal. Sau așa ar trebui să fie situația, dar iată ce era pe cealaltă parte a biletului doamnei:




                  Orice comentariu este de prisos, zic eu. Datele mele vor ajunge la altă persoană, sub formă de ciornă a unui act și tot așa..... Neplăcută situație, neseriozitate maximă în condițiile în care eu trebuie să plătesc pentru anumite servicii. Vă imaginați cum ar sta lucrurile dacă ar trebui să încheie un anumit act fără a fi plătită? Sau, de ce nu, că este la volanul mașinii care trece pe lângă tine când ești în dreptul unei bălți, de pildă. Da, da! Ei sunt ei, noi suntem  .....ceilalți! Dovada clară este arătată mai sus!



                  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu