duminică, 1 iunie 2014

Dorința

De ai oferi fiicei mele ceva deosebit de ziua ei m-a frământat mai multă vreme. Ideea a prins contur încet, încet și am hotărât că o ședință de tragere cu pistolul în poligon ar putea fi o experiență faină și cu totul deosebită de activitățile curente (cel puțin până acum!). Ușor amuzant este faptul că fix acum 20 de ani se pregătea să se nască, iar acum se pregătește să tragă cu un pistol. Pe parcursul anilor am avut de mai multe ori discuții despre ce sunt și cum se comportă armele în realitate, dincolo de ceea ce vedem pe marile sau micile ecrane, așadar un interes exista înainte de a plănui eu, pentru sâmbătă, întâlnirea  cu o armă. Norocul face să avem în Cluj un poligon unde se poate trage cu arme adevărate, așa că am făcut o rezervare din vreme și totul a ieșit super.
Am invitat-o în oraș și la ora stabilită am fost la intrarea în poligon. Surpriza a fost uriașă, am nimerit-o cum nu se poate mai bine. După ce am făcut prezentările, un domn extrem de amabil și profesionist în ale armelor ne-a învitat pe linia de tragere. Mai întâi ne-a prezentat arma: pistol Grand Power K100:


K100 este un pistol letal modern, ambidextru, calibru 9 mm Luger, având mecanism cu simplă și dublă acțiune și cocoș extern. Arma este proiectată cu un sistem de țeavă rotativă, soluție tehnică menită să scadă reculul și să crească precizia. Specificații tehnice: calibru - 9mm Luger; mod de funcționare: SA/DA – acțiune simplă/acțiune dublă, forță de acțiune trăgaci - 25/38N; capacitate încărcător - 17; material îcărcător - oțel; lungime totală - 202,5 mm; înalțime - 133,5mm; lățime - 40 mm; lungime țeavă - 108 mm; greutate fără încărcător - 730 gr; greutate cu încărcător gol - 815 gr; elemente de siguranță: siguranță laterală ambidextră (sursă date tehnice).
Urmează primele noțiuni de siguranță pe timpul desfășurării diferitelor activități pe linia de tragere, prezentarea armei


funcționarea acesteia


Wau! Primul contact cu pistolul:



precizări despre modul cum se face ochirea


Sunt încărcate primele 10 cartușe în două încărcătoare


arma este încărcată






Primul foc


și tot așa de încă patru ori! Foarte fain, îmi spune fiică-mea, în timp ce schimbă încărcătoarele, sub atenta îndrumare a domnului ....instructor de tragere (hmm, altă expresie mai potrivită nu găsesc, spre rușinea mea nu i-am reținut numele)


Gură căscată, am uitat să surprind pentru vecie ținta după prima serie de cinci, dar no, mă revanșez la următoarea. Al doilea încărcător este introdus în mânerul pistolului și continuă tragerea:



După primele 10 cartușe, ținta arată cam așa:


Foarte bine, cred eu, pentru o persoană care a pus pentru prima dată mâna pe o armă. Mici sfaturi pentru continuarea tragerii


Urmează încă trei serii de câte 5 cartușe, la distanțe din ce în ce mai mari.










Aduce ținta pentru verificare și lipirea găurilor


Ultima serie


după ultimul cartuș


așa arată ținta:




Succes total, încântare maxima, mulțumire deplină pentru un eveniment ieșit cu totul din cotidian!
Azi  este ziua de naștere a fiicei mele, Ioana Georgiana! Urmează și alte mici surprize, dar acum e prea devreme...
LA MULȚI ANI, GEORGI!







2 comentarii: