miercuri, 25 iunie 2014

Întrebarea

Următoare nu-mi dă pace de aproximativ două săptămâni: ce este mai rațional și indicat, în prag de bacalaureat: să înveți cât mai mult, folosind cu eficiență maximă timpul rămas până la fiecare examen în parte sau să iei calea unei mănăstiri, de exemplu, pentru rugăciuni, cu speranța că o să iei examenul care a devenit un adevărat bau-bau în ultimii ani?
Departe de a judeca pe cineva, vorbesc despre o chestiune de principiu: cât la sută din acest comportament este sugerat/indus de părinți și cât mai rămâne ca o inițiativă proprie? Mai mult, la întrebarea simplă cum de ai ajuns la mănăstirea X? răspunsul te face să zâmbești, deși ești convins că este o mare și gogonată minciună: de mult îmi doream să ajung pe acolo! Dacă tu ai 19 ani și ești preocupat/preocupată, după cum este și normal, cu adolescența, mai are rost să îi aburești pe cei apropiați că îți doreai asta de multă vreme?
Dincolo de pierderea de timp, apare deja această atitudine ușor duplicitară, care ridică semne de întrebare: nu este neobișnuit să spui o rugăciune sau mai multe, dar oare cum poți să iei bacalaureatul dacă pierzi vremea pe drumuri și cunoștințele necesare susținerii unui asemenea examen sunt ... incomplete? Cum ar putea influența divinitatea pe cei care stabilesc subiectele la bac să procedeze astfel încât să treacă de această încercare persoanele care sunt pline de evlavie, așa subit și cel mai probabil la sugestia unor membri de familie? Este în regulă să-i spui copilului că în primul rând contează locul și modul în care te rogi și abia apoi determinarea cu care te pregătești?
Bine că sunt eu deștept! Știu, mi s-a mai spus!  Ca să întregesc imaginea care mi-a determinat gândurile de azi, menționez că nu uiți să le arăți și cunoscuților cum te pregătești tu de bac, punând poze pe feisbuc și menționând la ce mănăstire ești, să nu cumva să mai existe sâmburi de îndoială!
Precizez că vorbesc aici de atitudinea celor care mâine ne vor plăti pensiile nouă, celor care le vom apuca... Dilema mea este cea de mai sus și nu ridic piatra împotriva nimănui, numa' spun și eu! Oricum, le doresc baftă la examen tuturor celor care sunt prinși în această evaluare a anilor de școală scurși parcă prea repede! Și pentru ei și pentru părinți!
P.S. :)) Am auzit următoarele: cu cât mănăstirea este mai ...vestită în traseele pentru pelerini, cu atât succesul garantat este mai mare! Așa că le spun amatorilor de turism bisericesc în prag de mari încercări: năvăliți!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu