sâmbătă, 19 iulie 2014

Banca

Oricum s-ar numi ea, continuă șă fie cea mai bună prietenă a omului. Românului.
Sunt posesor al unui card bancar încă de la sfârșitul anilor '90 și pot spune că am adunat ceva experiențe, de tot felul. Ei bine, ultima a avut loc marți: am mers la un bancomat al băncii unde mi se livrează salariul și am dat să scot niște bănuți, deoarece mai sunt încă extrem de multe locuri unde nu poți folosi cardul ca mijloc de plată, dar asta este o altă poveste. Totul a decurs normal până în momentul în care s-a deschis ușița pe unde ar fi trebuit să iasă banii. Scriu ar fi trebuit pentru că nu au apărut. M-am aplecat să văd ce și cum: bancnotele erau înfășurate între rolele care antrenează curele de cauciuc. Am introbăgat două degete, cu gândul să încerc să scot banii, moment în care ușița a dat să se închidă. A ajuns la mâna mea și s-a retras, râmânând pe poziția deschisă. Hmm... eram convins că ridicarea de numerar a fost operată în contul meu, ușa era deschisă, banii nu se mai vedeau, au fost bine înșurubați printre mecanisme dar ușa de eliberare numerar era deschisă. Era important ca ușa să se închidă, să nu cumva să vină un tip cu abilități speciale și să scoată banii din bancomat. Am făcut o nouă operațiune la bancomat și așa cum mă așteptam, când am reintrodus cardul, ușița s-a închis. Bun. În momentul în care trebuia să se elibereze suma cerută, a fost afișat mesajul că operațiunea nu poate fi realizată și am primit cardul.


Am sunat la serviciul carduri al băncii unde am făcut două sesizări: că nu am primit suma de la bancomat (explicând ceea ce s-a întâmplat) și faptul că bancomatul nu mai poate elibera numerar. Am fost îndrumat spre orice agenție a băncii pentru a depune o cerere de contestație a operațiunii - prima chestiune neplăcută: nu se poate telefonic sau online. Ieri am fost la bancă, am depus cererea și - a doua chestiune neplăcută: durează până la 30 de zile soluționarea, dar să nu-mi fac griji că se va rezolva. Mi se pare extrem de mare perioada de rezolvare a problemei: este vorba despre banii mei, despre defecțiunea unei mașinării a băncii, despre faptul că eu nu am nicio vină în această situație neplăcută.
Este binecunoscut faptul că o parte însemnată a posesorilor de carduri bancare din România își scot tot salariul imediat ce acesta este disponibil. Nu, ei nu au vrut să primească salariul pe card, dar nu au avut de ales. De asemenea, foarte mulți dintre aceștia au venituri destul de mici, majoritatea chiar salariul minim pe economie. Ce spuneți dacă i se întâmplă așa ceva unuia dintre ei? Cum trăiește omul acela o lună fără salariul care deși este al lui, va fi rătăcit 30 de zile în birocrația metodelor interne ale băncilor de a rezolva problemele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu