luni, 21 iulie 2014

Promisiunea

Făcută ieri, de a vă povesti cum au decurs demonstrațiile prilejuite de Ziua Aviației la Baza Aeriană 71, va fi onorată în cele ce urmează. Așadar, demnitarul cu funcția cea mai înaltă în statul român care a participat la acest eveniment a fost ministrul apărării naționale, domnul Mircea Dușa, care a primit onorul:


Cerul a început să coboare asupra noastră, trimițându-ne mai întâi parașutiști:



Pentru încălzire, dacă îmi este permis să spun așa, piloți civili de la diferite aerocluburi au făcut dovada măiestriei lor:




Au coborât iarăși parașutiști, de data aceasta purtând cu mândrie un steag tricolor a cărui suprafață a fost de 100 de metri pătrați:




Acesta a fost avionul care i-a ridicat pe parașutiști la înălțime:


Gustul pentru spectacolul aviatic fiind provocat, a fost rândul șoimilor să ne lase efectic cu gura căscată. Hawks of Romania este o echipă de piloți români care efectuează cu multă grație acrobații aeriene de înaltă clasă și spectaculozitate ridicată. Cei cinci șoimi au reușit să capteze atenția miilor de oameni prezenți, executând manevre de mare virtuozitate cu avioanele lor Extra 300L:




După ce au aterizat, spectacolul a continuat și la sol:




No bine, no! A sosit vremea militarilor să ridice în aer avioanele lor. Gheața a fost spartă de aeronava de transport efective și materiale C 27J Spartan: 




care deși este un avion destul de mare, a dat dovadă de capacități de manevră remarcabile, datorate desigur piloților aflați la manșă. Au urmat elicopteriștii de la Școala Militară de Aviație de la Bobocu, cu elicoptere IAR 316 Alouette:



Următorii invitați pe cerul patriei au fost piloții de IAR 330 Puma și IAR 330 Socat:



În acest timp, invitații de onoare ai acestei manifestații, piloții Forțelor Aeriene Regale din Canada, au ridicat de la sol puternicele lor avioane de luptă CF-18 Hornet:


Următorii la decolare au fost militarii români cu MIG 21 LanceR:




După ridicarea în aer a tuturor categoriilor prezente la exercițiul aviatic, a urmat o mică demonstrație de atac a unei poziții la sol, executată, pe rând, de români și canadieni. Apoi, supremația aeriană fiind câștigată, militari din trupele speciale au venit cu elicopterele pentru a salva din tabăra inamicului un prizonier rănit:


Pozițiile inamicului sunt în continuare ținute sub foc:


Locul de detenție este cucerit, camaradul prizonier este eliberat. Este rănit și i se acordă primul ajutor:




După ce este stabilizat, este evacuat cu elicopterul MEDEVAC:



După acest exercițiu, în care misiunea a fost îndeplinită, au urmat demonstrații de zbor cu puternicele avioane de luptă. Nu pot fi descrise senzațiile pe care le ai la trcerea la verticală a acestora, fie că vorbim despre un singur avion sau de mai multe. Au fost executate treceri ale MIG-urilor, ale HORNET-urilor și combinate. Faptul că avioanele sunt diferite nu a părut să le pună probleme piloților în a evolua în formații mixte, de exemplu un MIG și patru HORNET-uri:


sau două și două:


și, de ce nu, trei MIG-uri și două HORNET-uri:


În încheiere, toți actorii acestei extraordinar de spectaculoasă zi au aterizat și peste Baza Aeriană 71 s-a lăsat, în sfârșit, liniștea.









Când se termină misiunea piloților, începe cea a mecanicilor de bord:






Încă un zbor s-a terminat cu bine! 


O echipă cum greu poți găsi alta: pilot, mecanici, avion! 
Cu speranța că nu v-am plictisit prea tare și ați ajuns să citiți și aceste rânduri, doresc să le transmit urări de bine celor care fac parte din aviația românească, militară și civilă. Acesta este unul dintre puținele domenii cu care ne mai putem mândri cu adevărat!






























































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu