sâmbătă, 9 august 2014

Buboiul

Fărădelegilor s-a spart pentru totdeauna în momentul condamnării la închisoare cu executare a celebrului împușcat în ...gușă! Pentru prima dată în tânăra noastră democrație, un tip aflat la un moment dat în unul dintre cele mai înalte posturi din conducerea unui stat a dat socoteală pentru faptele sale. Nu eu, instanța a hotărât că este vinovat și l-a privat de libertate. A fost momentul în care ceva s-a schimbat definitiv: judecătorii au constatat că se poate, iar noi ceilalți am ajuns la concluzia că, în sfârșit, nimeni nu este mai presus de lege. Tot atunci, o parte însemnată dintre acuzații plini de ifose au primit mesajul normalității: urmăm noi! Și au urmat, după cum bine știți cu toții!


Știu că justiția nu se face la televizor, motiv pentru care nu am urmărit nebunia iscată vineri după condamnarea pronunțată într-un caz al cărui nume nu doresc să-l scriu. Am citit câteva rânduri în două ziare și am încheiat capitolul. Cu siguranță că patima creată în jurul acestui eveniment se va stinge în zilele următoare iar unele chestiuni nu vor mai fi niciodată cum au fost. Celebrul condamnat și-a cerut scuze celor pe care i-a tras după el în această mizerie. Eu aș spune că și-au făcut-o cu mâna lor, mergând de bună voie alături, crezându-se cei mai cei și flegmând cu grație spre toți cei care muncesc din greu și mai speră în vremuri mai bune, măcar pentru copiii lor! Ei bine, toți aceștia din urmă, dintr-un considerent ușor proletar aș îndrăzni să spun, sunt parcă mulțumiți de condamnările pronunțate pentru simplul fapt că sunt mai puțini cei care s-au considerat buricul pământului, fiind convinși că nimic nu li se poate întâmpla lor.
Cu mare întârziere și eforturi uriașe, justiția începe să se așeze acolo unde îi este locul și pare că începe, în sfârșit, să împartă dreptatea indiferent de poziția socială a celor care au încălcat legea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu