sâmbătă, 8 noiembrie 2014

Orange

Trage tare, cu tupeu, banii din buzunarele oricui are nevoie de o cartelă telefonică de tipul micro-sim, spre exemplu .....


No bine, no! Un băiat deștept din lanțul care administrează compania Orange în România a primit, cu siguranță, o primă barosană pentru atingerea obiectivelor când a hotărât că singura cale de a achiziționa o cartelă micro-sim cu număr PrePay este următoarea: cumperi o cartelă „normală”, cu număr, pe care o schimbi, pentru modica taxă de 40 lei cu una micro. 

Este perfect adevărat că avântul mare al telefoanelor (care mai de care mai) inteligente care folosesc micro-sim-uri este un bun moment pentru făcut bani, pe spinarea clienților, firește. Mi se pare o mare mizerie, dar răspunsul la întrebarea „cum de este posibil să facă asta?” este unul extrem de simplu: pentru că pot! :( Ideea este în defavoarea celor care fac un pas înainte în ceea ce privește terminalul folosit: îți iei un telefon mai pricopsit, plătești și pentru schimbarea caretelei! Mai contează 40 de lei? În zilele noastre, când se poate face aproape orice în domeniul tehnologiilor comunicațiilor, să atribui un număr unei cartele micro-sim doar dacă îți este plătită o taxă este parte din modul cel mai bun (pentru compania în cauză) de a face afaceri. Morala poveștii de azi: pentru un credit de 5 euro pe o cartelă PrePay micro-sim cu număr nou am plătit fix 65 de lei. Adică un curs de 13 lei pentru un euro! No, ce ziceți? 

14 comentarii:

  1. Eu sunt abonata la Vodafone, de 15 ani si sunt foarte multumita.
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am abonament de multă vreme... Ideea este că mi se pare nefiresc să nu vândă micro-simuri cu număr (prepay) decât apelând la metoda descrisă mai sus!

      Ștergere
  2. La Vodafone este mai ieftin sa schimbi sim-ul ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu sunt abonată Vodafone şi mi-am schimbat de câteva ori telefonul cu sim cu tot, dar nu mi-au cerut niciodată bani. Nu pot spune că sunt mulţumită de serviciile lor, chiar am fost tentată să trec la Orange de câteva ori..
    Din păcate, românul dacă poate fura măcar o foaie de hârtie, o face! Sigur, există şi excepţii...
    Weekend liniştit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Întâmplarea a avut loc la Orange, nu la ceva partener de afaceri. Nu este corect să oferi un serviciu (banal, zic eu!) condiționându-l de altul! :(

      Ștergere
  4. Bon ți-au dat? Într-un timp, schimbai sim-ul și de banii ăia puteai să cumperi din magazin, un fel de voucher de 40 de lei. Am făcut la prima schimbare, după ce l-am pierdut, am fost iar să -l schimb, nu mi-a dat nici bon, nici voucher. Am făcut scandal, și probabil, după mai multe reclamații, l-au dat afară pe ăla. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mi-au dat bon fiscal, dar asta nu schimbă cu nimic situația!

      Ștergere
  5. Dar de ce nu-ti tai cartela in loc sa le dai bani?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1) La asta nu m-am gândit, dar nu sunt convins că asta este singura diferență .....
      2) oricum aveam nevoie de o nouă cartelă cu un număr nou, pre-plătit.

      Ștergere
  6. Oriunde ai fi abonat,patesti la fel.Eu am taiat cartela si acum vreau alt telefon,dar am pastrat restul.M-a costat 5 lei taiatul cartelei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E limpede treaba: data viitoare o să ....-mi ascut foarfeca! :)

      Ștergere
  7. ce mai tura vura.....ai dat banul! gata! mai conteaza ce si de ce? :))
    ar fi contat inainte....dar acum ca ai achizitionat microsimul , se fini!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Contează, în sensul în care vorbim despre micile ...nedreptăți care ni se fac zilnic!

      Ștergere