sâmbătă, 13 decembrie 2014

Răceala

Mă ține la pat .... o stare generală proastă mă face să am numai lucruri drăguțe de spus despre mulți și multe din jurul meu. Ca de exemplu drepturile cetățenilor europeni trebuiesc acordate tuturor (celor care le înțeleg și le respectă!), desigur! Că foarte mulți dintre conaționalii noștri sunt plini de aere și proști făcuți grămadă cred că nu mai este un secret pentru nimeni.


Miercuri dimineață, Aeroportul Internațional din Cluj Napoca, ora 04.50. Aglomerație mare la controlul de securitate, trei culoare sunt dechise. În intervalul orar 06.00-06.15 au plecări trei curse spre diferite orașe din Europa și porțile de îmbarcare se vor închide între 05.30-05.45. Lume multă, opinii diferite, oameni agitați sau calmi, zâmbitori sau încruntați .....Peste murmurul general se aud urletele unui copil de vârstă fragedă care plânge de mama focului într-un cărucior și ale mamei acestuia, care este depășită de situație ....

Ora 05.10. Coada formată este considerabilă, deja tupeiștii merg și se bagă pur și simplu în față .... un singur domn a avut o reacție la adresa unui tânăr care nu a fost deloc impresionat și a intrat, cu nesimțire, imediat după cel care i-a atras atenția, profitând de ezitarea următorului la rând ....unii mai încearcă diverse tertipuri, cu succes sau nu. Mămica copilului care încă plânge, deși până acum a stat undeva pe o bancă și nu la rând, ca și ceilalți, vine cu tupeu în față și îi cere, fără jenă, persoanei care oferă asistență la mașinăria de verificat biletele să o ajute să-și strângă căruciorul, apoi intră fix la control, cu copilul în brațe și cu angajatul aeroportului ducându-i căruțul .... da, știu unii dintre voi o să spună că sunt răutăcios, dar mai aveți puțină răbdare.

Ora 05.35. Angajatul firmei aeriene cere celor care au servicii de îmbarcare cu prioritate și celor care sunt însoțiți de copii cu vârsta până la doi ani să poftească la îmbarcare ....ghiciți cine merge: tipa care, pentru moment, reușise să liniștească băiețelul. Respectuos, stewardul îi verifică biletele și îi atrage atenția că vârsta copilului este (mult) peste doi ani, situație în care nu se va îmbarca cu prioritate. Wow! În acel moment, individa a început să scoată țipete de isterie la adresa tuturor: că ea este discriminată, că peste tot pe unde a umblat a avut prioritate, numai în România asta de căcat nu îi sunt respectate drepturile, că băiatul îi este surmenat deoarece s-a trezit la ora patru, că pe nici un aeroport din lume nu a mai fost refuzată, bla, bla, .... Toți pasagerii o priveau consternați, personalul desemnat co ordinea în incinta aeroportului a intervenit și tipa era cât pe ce să piardă zborul din cauza comportamentului de mahalagioaică needucată. 

Evident că putea avea prioritate, dacă dorea acest lucru, doar că trebuia să plătească pentru acest serviciu. Mintea ei nu poate concepe că regulile sunt create pentru a fi respectate tocmai pentru ca lucrurile să se poată desfășura normal, în ordine. Asemenea nemernice ne fac de minune pe unde ajung, deoarece să folosești un copil pentru a-ți atrage mici avantaje este unul dintre cele mai rușinoase comportamnte materne. Totul în ființa ei emana vulgaritate, proastă creștere. Ultimul ei gând pe această lume ar fi putut fi respectul pentru cei din jur ....

No, voi ați fost martori la scene cu subiecte din acestea delicate, despre care deși nu vi s-au părut în regulă, ați preferat să nu vorbiți:

10 comentarii:

  1. Asa va trebuie daca mergeti cu avioane care va storc de bani desi sunt ieftine: vrei loc la hublou? Platesti suplimentar! Vrei bagaj la cala? Platesti suplimentar! Vrei imbarcare prioritara? Platesti suplimentar! Vrei tratatie la bord? Platesti suplimentar! Eu folosesc Tarom-ul si nu am batai de cap de genul celor enumerate mai sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmm .... o singură problemă a fost înfățișată mai sus: comportarea isterică și de mahala a unei tipe care se crede cea mai importantă de pe planetă! Sunt mai mult decât convins că dacă se număra printre pasagerii tarom spre București, care pleca cu 15 minute mai târziu și cineva spunea ceva care nu-i era pe plac, circul ar fi fost identic!
      Mai apoi, iar o împărțire nefirească a oamenilor: cei care zboară cu Tarom și ceilalți! :(

      Ștergere
  2. in primul rând vreau sa-ti transmit urari pentru însanatosire grabnica. Este vremea tipica racelilor, majoritatea cunoscutilor mei sunt raciti. Ca o fi vorba doar de un guturai sau de o gripa, oricum nu este placuta! Deci sanatate multa ti doresc!
    Despre scena povestita... ce sa zic, îti dau perfecta dreptate. Completez însa ca nu ma mira...Padure fara uscaturi nu exista! De aceea este bine ca autoritatile sa intervina si sa ii forteze pe toti cetatenii sa respecte regulile societatii. Doar asa vom putea spune ca traim într-o tara civilizata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc de gândul bun!
      Sunt exact de aceeași părere: regulile trebuiesc respectate, în mod forțat chiar, dacă este singura soluție!

      Ștergere
  3. De multe ori ma bucur ca nu mai am contact cu lumea de zi cu zi,fiind la pensie.Nu e de laudat,dar am constat ca ultimii 25 de ani a adus multa prostie si incultura ,in afara democratiei.Nici eu sunt deasupra mediei,dar imi stiu lungul nasului,. Sunt revoltata cand unii nu mai au notiunea valorii omenesti.Cred ca banii dau valoare.Mai bine o lasam balta,e prea mult de comentat.Multa sanatate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, să fie! :)
      Problema fundamentală a societății cred că este lipsa educației și pierderea scării de valori, acel lung al nasului, cum frumos ai scris tu mai sus!

      Ștergere
  4. nu stiu ce sa zic! e tipic romanesc sau nu... aici e de dicutat. insa in toti anii astia de trait pe alte meleaguri m-am invatat sa vad lucrurile altfel. am invatat sa nu judec si sa spun cand am ceva de spus fara tot ridicat si fara sa jignesc. cu zambetul pe buze. asa rezolvi probleme fara nervi si fara stres. mai mult pare ca si oamenii cu carente in educatie par sa mai inteleaga niste lucruri.
    eu chiar as fi rugat-o sa treaca ....na , copil , plans, galagie, stres....
    poate sunt eu mai calma....:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În opinia mea, o reacție similară cu a ta este exact ceea ce aștepta tipa. Pot să spun că ea a făcut totul ca să primească întâietatea (necuvenită) și în momentul în care a fost refuzată, a izbucnit isterică .....

      Ștergere
  5. ceai cald cu miere si lamaie si multa sanatate! :)

    lumea e plina de oameni care incearca sa profite, sa treca peste reguli, nici noi nu suntem nici mai buni, nici mai rai ca altii...
    asa cum spune Genina, cum spune si Carmen, cu calm si determinare oamenii de genul acelei femei trebuie facuti sa inteleaga ca regulile trebuie respectate
    ma deranjeaza enorm, enorm de mult sintagme de genul "Romania asta de cacat"...
    ma deranjeaza oamenii care gasesc mereu ceva de obiecatat, fondat sau nu...
    eu le spun acestor oameni, ii intreb, cand au facut ei ceva care sa ajute, care sa schimbe putin lucrurile in bine la noi in tara...
    orice altceva in afara de a critica...
    cand am fost la Paris am vazut multa mizerie ppe strazi, gunoi adunat langa cosurile de gunoi...chiar am avut un soc...
    apoi am inteles ca nimic in lumea asta nu e ce pare a fi...
    am inteles si am vazut cu alti ochi Bucurestiul...
    noi singuri ne punem la coada listei prin felul in care ne evaluam sau prin felul in care ii lasam pe altii sa o faca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai atins exact punctul sensibil al întâmplării: se vedea de departe cam ce nivel de educație are și asta este fix problema ei; în momentul în care a spus „România asta de căcat” a devenit problema tuturor: după ce că ești ...ciudată de împungi, mai și semnalizezi acest lucru! :(
      Mulțumesc de gândul bun! Azi deja sunt puțin mai bine decât ieri! :)

      Ștergere