duminică, 7 decembrie 2014

Spiritul

Sărbătorilor de iarnă a cuprins Clujul și acest lucru se poate observa cu mare ușurință în zona centrală a orașului, spre exemplu.


Mii și ....mii de beculețe, leduri și alte luminițe au împânzit tot ceea ce putea fi împânzit! :) Hai că am scris-o, de data asta! :)) Într-un colț din Piața Unirii a fost amenajată o mică scenă cu nașterea lui Isus:


Micuța iesle este fain realizată și a reușit să mă surprindă: în partea stângă sunt două oițe care sunt vii! :)


Evident că nu mi-a venit să cred și am fost surprins să le văd ...rumegând, mai apoi mișcând .... Departe de mine gândul de a fi cârcotașul de serviciu, dar oare nu sunt încălcate drepturile animalelor în această situație? Hmmmmm, un spațiu așa de mic, mii de ochi ațintiți zilnic asupra lor, ... dacă sunt deocheate și li se face rău? Sau au o mică indigestie de la diferitele mâncăruri aruncate de cetățenii care sunt convinși că fac o faptă bună? Lăsând gluma, știu că putem spune despre oi că sunt liniștite și blânde, dar chiar mi se pare exagerat și total nepotrivit cu spiritul sărbătorilor să le ții închise într-un țarc așa de mic timp de câteva săptămâni ....
No, ce ziceți de situația descrisă de mine? :)


11 comentarii:

  1. wow!
    încep să cred că devine o competiţie iluminatul stradal în perioada de sărbători! :)
    Încălcarea drepturilor animalelor? la asta nu m-am gândit!
    Pe de altă parte s-ar putea să fie mai bine îngrijite decât atunci când erau printre alte câteva sute... vacanţă de lux, cu mese asigurate şi companie de excepţie! Invidiosule! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Mă bucură atitudinea ta! Cu o glumă treci cu bine întotdeauna de momente delicate!

      Ștergere
  2. vesel si frumos luminat Clujul vostru! :)
    oitele...inclin sa-ti dau dreptate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este o minunăție orașul în luna decembrie! Multe, multe luminițe, care mai de care mai faine! :)

      Ștergere
  3. In fiecare oras exista un "sus pus"care decide prost.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din cele mai vechi timpuri, în perioada de Advent - în tarile de credinta catolica, au fost amenajate Pesepio - aceste scenă cu nașterea lui Isus (http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2013/01/presepio.html). Ortodocsii nu obisnuiesc asa ceva... Animalele folosite în astfel de scene sunt "domestice" deci foarte obisnuite cu oamenii... Bineînteles ca daca sunt deranjate - mângaiate sau impunse de fiecare copil ce trece prin preajma, sau cum spui - daca li s-ar arunca mâncare... atunci e clar ca ar fi rau pentru aceste animale! Este chestie de educatie! Presepio exista peste tot în Germania, Italia, Spania... dar despre cazuri de indigestie nu am auzit!
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărbători fericite și ție! :)
      Precis că primesc de mâncare de la amabilii trecători de toate vârstele, crede-mă că am văzut așa ceva! Mai în glumă, mai în serios, părerea mea este că oițele vii nu au ce căuta în această scenetă!

      Ștergere
    2. repet - în toate tarile catolice, astfel de scene cu animale vii (oite, magarusi) sunt traditii de sute de ani.

      Ștergere
  5. Frumos luminat clujul! ;)
    Place! Cat despre oite, tind sa cred ca nu se simt tocmai bine acolo! Si nu din cauza spatiului ci mai mult din cauza stresului zilnic....

    RăspundețiȘtergere