joi, 14 mai 2015

Unul

Dintre efectele (secundare) permanente ale domiciliului la bloc este traiul în comun, obligatoriu zi de zi. Indiferent dacă îți plac vecinii sau nu, dacă ai câine, pian, pisică, bicicletă, trombon, acordeon cu pedale sau mai știu eu ce altceva, nu prea ai încotro și ești nevoit să respecți regulile bunului simț și să pui în practică buna creștere pe care s-au străduit din greu părinții, cândva, să ți-o transmită în primii șapte ani.  Sau poate că au uitat, dar cine este perfect?

În fața blocului meu este un loc de joacă pentru copii unde există și o „groapă” cu nisip. La blocurile din jurul acestui loc destinat copiilor există, inevitabil, o comunitate de bătrâne care hrănește cu mare responsabilitate, demnă de o cauză mai bună, un grup de pisici. Așadar, avem două comunități: una de bătrâne, fără de care nu există viață la bloc și una de pisici, care nu ar exista fără grija celei dintâi menționate. No bine, no, și?


Cred că este limpede cam ce face pisica din imagine la groapa cu nisip. Este îngrozitor să știi că foarte mulți copii se joacă cu mâinile goale sau cu tot felul de lopățici și găletușe, sub ochiul atent al mămicilor sau taților care habar n-au că în nisip există dovezi solide ale existenței pisicești din zonă. Bine, bine, dar ce este de făcut? Pentru bieții căței există un serviciu hingheresc pe lângă fiecare primărie care se respectă, dar pentru mâțe care ar fi soluția? Dacă le atragi atenția celor din prima comunitate, schimbă orarul de masă al micilor feline și le hrănesc în continuare, la adăpostul întunericului, să nu poată fi învinovățite că le este milă de bietele suflete. La lăsarea serii, pisicile se strâng în formație pe lângă scările de bloc de unde ies mămicile adoptive și se pun pe așteptat. Și nu în zadar, credeți-mă! 


Cu părinții copilașilor este destul de complicat să abordezi subiectul. Hai că-i spui unuia care stă cu tine pe scară, dar dacă el nu duce vorba mai departe, este total aiurea să bați toba în mijlocul parcului despre pericolele din groapa de nisip. Ca să nu mai vorbesc despre posibilitatea să fii considerat camera de supraveghere a cartierului, că, mno, după cum bine se știe, nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită! :) Da, știu, și pe mine mă enervează că observ (aproape) toate chestiunile în neregulă din jurul meu! Problema există! Oare cum se poate schimba această situație?





23 de comentarii:

  1. Pai sa se pună un afiș cu wc public pentru pisici și de aici vor ști părinții ce au de făcut.
    Sau sa se construiască o toaleta pentru pisici. Sau sa fie strânse și duse în tara pisicilor, dacă o fi o asa tara! Pentru ca hingherii nu sunt o soluție. Aia sunt calai...Iar multe dintre pisicile strânse de pe strada vor muri! Esti conștient de asta! Eu nu înțeleg de ce nu putem sa trăim în armonie și pace! Si la mine la bloc sunt pisici hrănite de vecini și de mine...Eu nu am auzit pe careva sa aibă un cui împotriva acestor suflete! Își fac nevoile ca noi toți pana la urmă! Unde sa le facă? Cei ce sunt responsabili cu curățenia pe străzi sa curețe și parcul inclusiv groapa de nisip...zic! Eu cred ca ne împiedicăm de cioturi mici în timp ce alții din afară se distreaza împușcand privighetorile noastre doar pentru limba gustoasa cică, împușcand ursi și cerbi pe bani mulți de dragul amuzamentului , tăind păduri și toate astea pentru ca ....pentru ca ce?
    Gigi, eu is fata buna pana la animale! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți respect opinia, dar refuz să pun în aceeași balanță copiii și pisicile .....eu cred că nu este în regulă ceea ce se întâmplă.

      Ștergere
    2. Gigi , cine pune în balanța copii și pisicile? Eu nu. Eu am zis ca: de copii din parc au grija părinții! Parintii stiu ce au de făcut și ar lua masurile necesare dacă ar fi avertizați în privința gropii cu nisip.
      Și am dat și soluții! Nu putem "kilări " tot ce nu ne place doar pentru ca putem! Cu siguranță înțelegi ce zic....

      Ștergere
    3. Nu am propus nicio kilărire, tot ceea ce fac este să discut cu voi despre ceea ce ne înconjoară, cu bune și rele!
      Poate că răspunsul meu de mai sus a sunat mai rău decât m-am gândit eu când am scris .....

      Ștergere
  2. Problema bunului simt este una grea la romani. Cei sapte ani de-acasa n-au lasat prea multe "urme" in caracterul si educatia unor semeni. Zilele trecute am vazut pe strada o domnisoara cu un caine mare. Pe care l-a "taiat' nevoile in mijlocul trotuarului, pe o alee cu multi copii. Si mai era si cam "deranjat' la burta dulaul! Nu s-a sinchisit macar sa-l traga de lesa mai spre marginea aleii, ca era loc destul, ci l-a lasat sa se usureze in mijlocul trotuarului, dupa care a plecat linistita mai departe. Binenteles ca au trecut pe acolo niste copii care au calcat in mizerie si au insirat-o pe alee. Inteleg sa iubim si sa ocrotim animalele. Si eu le iubesc foarte mult, dar de la oameni - stapanii lor sau cei care le ocrotesc pe cele fara stapan - am mult mai multe asteptari. Cred ca si la groapa cu nisip cu pricina s-ar putea gasi solutii decente, iar copiii sa nu fie nevoiti sa "descopere"... nevoile pisicilor, cand se joaca acolo. Poate chiar doamnele respective ar putea sa treaca dimineata pe la groapa, pentru putina curatenie!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am scris și eu despre posesorii de căței și mi s-a sugerat că am ceva cu ei, dar este cert faptul că, în cazul fericit, 2 din 10 strâng după ei .....
      În modesta mea opinie, groapa cu nisip este compromisă total, excrementele vor fi una cu nisipul în permanență, cel mai probabil desființarea ei ar fi cea mai ...sănătoasă soluție pentru micuți. Ideea unei gropi cu nisip la un loc de joacă pentru copii este bună, zic eu, iar o posibilă desființare ar fi exact urmarea hrănirii pisicilor fără stăpân de comunitatea descrisă în articol. Concluzia logică este că .....

      Ștergere
  3. Prin castrarea pisicilor se poate rezolva in timp problema. Inclusiv a pisicilor din apartamente, curti etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, da, asta ar fi o posibilitate, dar cine să le prindă și să plătească, dacă vorbim despre cele fără stăpân?

      Ștergere
  4. ca intotdeauna omul greseste si animalutul plateste...
    Geanina a punctat perfect, solutii exista...
    crezi ca daca doamnele respective nu ar hrani pisicile, ele nu ar fi atrase de acel nisip chiar daca ar fi o pisica doar in trecere?!
    copiii nu au nicio vina dar cei care fac curatenie in zona se pot ocupa si de acel spatiu care apartine tot de primarie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să încerc să fiu politicos și exact: una este să treacă din când în când câte o pisică și alta este să trăiască în imediatat apropiere o comunitate de pisici. Țiganii care lucrează la Rosal nu fac ordine și curățenie nici măcar în zonele de responsabilitate actuale, crezi că ar fi șanse să curețe nisipul? Și, mai apoi, cum poate fi curățat acel nisip? Doar prin înlocuire, în opinia mea .....
      (M-am străduit să fiu politicos când am numit angajații Rosal)

      Ștergere
  5. Și eu cred că primăria ar trebui forțată să curețe groapa de nisip. Sau părinții ai căror copii se joacă acolo. Sau eliminată groapa pur și simplu.
    Nu pot fi vinovate pisicile pentru că își exercită o nevoie fiziologică, ca orice alt animal fără gândire sau conștiință.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vinovate sunt bătrânele care au îngrijit pisicile și prin asta au dus la mărirea numărului acestora, în opinia mea.

      Ștergere
  6. Oh! Groapa cu nisip e magnet pentru pisici, cand e vorba de necesitatile fiziologice - o stiu tot cei care stiu ceva despre pisici. :) O sansa (mica) sa nu mai faca acolo ar fi sa schimbe nisipul... La noi, problema hranirii pisicilor a fost discutia cu cei care le hraneau: sa schimbe locul de hranire. L-au schimbat, pisicile nu mai mananca langa intrarea in bloc dar nevoile si le fac... unde le apuca (dar nu e groapa de nisip, deci au ales zona verde) :)
    Intr-un an, in zona unde locuiesc, doi vecini cam sariti, au otravit pisicile (hingherii nu le iau, le otravesc sau le ucid altfel). Cadeau pisicile pe capete - in mijlocul drumului, pe terenul de joaca, in zona verde - si plangeau copiii de le sareau lacrimile... Gata cu pisicile, saritii erau fericiti. Hopa! Dupa un timp s-au inmultit soarecii! O multime! Saritii au inceput sa caute pisici - si dupa ce au adus mai multe au scapat si de soareci...
    Sa fii sigur ca parintii vad dovezile solide - sau ar trebui sa le vada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crede-mă că nu le văd, fie pentru că nu se așteaptă la așa ceva, fie pentru că nu sunt atenți ......

      Ștergere
  7. Părinții care își lasă copii acolo nu-i văd? Sau dacă-i văd nu consideră periculos locul de joacă. Din când în când, n-ar trebui schimbat nisipul din parcuri? Dacă nu, acum trebuie, cu dintr-ăla cu miros de lavandă. :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Habar n-am dacă există o regulă, cel actual (din fotografie) are câteva săptămâni de când a fost adus ....

      Ștergere
  8. Cine are pisică nu mai trebuie să care nisip. Își duce mâța la groapa cu nisip. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Și eu care mă gândeam serios să mă mut de la casă la bloc... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, te sfătuiesc să nu faci asta, nici măcar în glumă! :)

      Ștergere
  10. si eu consider, ca si Geanina, ca te-ai suparat fara motiv. Ca o pisica, fie cu stapân sau fara, isi face nevoile in groapa cu nisip, este ceva inevitabil! Absolut inevitabl! Pisicile alearga libere si proprietarii habar nu au pe unde isi petrec timpul, asa sunt pisicile! Si la casa este aceeasi problema, de aceea, lazile cu nisip pentru joaca celor mici sunt prevazute cu capac. Daca ai observat cum traiesc pisicile, atunci stii ca ele nu isi fac nevoile niciodata in propria gradina - mereu sar gardul la vecini! este un instinct :) Cele care stau inchise in apartament au cutia lor, wc-special pentru pisici, dar toate celalalte sunt libere ca pasarile cerului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar dacă observ că suntem pe poziții ușor diferite, mă bucur că am aflat părerile voastre. Având în vedere că fiica mea nu trece prin parc (a depășit de multă vreme această vârstă), nu pot spune că sunt supărat. Doar că mie nu mi se pare în regulă ceea ce v-am scris mai sus și nu o să reiau discuția ....Ca să duc mai departe povestea ta, înseamnă că și dacă nu aveam propriile noastre pisici la bloc, veneau unele din cartierele vecine la groapa de nisip .... :) Ar fi interesant să aflu opinia primarelui Boc la această chestiune! :))

      Ștergere
    2. pisicile taiesc pe lânga om de cand lumea si pamântul :) Toti copiii iubesc pisicile si cateii... De dragul fetelor mele - pe care le-am crescut pâna când au împlinit 7 ani în România, la bloc - am adunat si eu de prin cartier pisicute si le-am îngrijit. Am avut si catel ☺ Am avut si rate si papagali si hamsteri si broaste testoase... Au avut o copilarie fericita, asta îmi spun mereu, când ne amintim de acele vremuri...
      Se zice ca traiul steril, nu e bun - slabeste sistemul imunitar. Toti ne-am jucat la groapa cu nisp - si parintii nostri, si noi si deasemenea copiii nostri. Daca te joci împreuna cu copilul (ca asa face un parinte), ai grija sa nu bage în gura ce scormoneste pe acolo... Pot fi si gândaci sau sopârlute, nu doar kaki de pisic :)) Daca nisipul miroase a pipi de pisic (sau de betivan care s-a oprit de la cârciuma în drum spre casa, sa se usureze - sunt destule asemenea specimene!), atunci nu intru la joaca pe acel teren... astea sunt reguli nescrise, transmise din generatie in generatie...Asta-i viata la comun!

      Ștergere